Zaman Yönetimi Açısından Hatalı Davranışlar Nelerdir?

zaman yönetimi açısından hatalı davranışlar

Zaman yönetimi hayatınızın kontrolünü elinize alabilmek için son derece önemli bir beceridir. Ancak yapılan araştırmalar gösteriyor ki insanların %82’si zamanlarını yönetmek için herhangi bir plan veya teknik uygulamıyor. Genellikle görevler ve durumlar ortaya çıkınca çözme eğiliminde oluyorlar. İnsanların zaman yönetimi açısından yaptığı yaygın hataları bu yazımızda ele aldık.

En Yaygın Zaman Yönetimi Hataları:

İşte karşınızda insanların sıklıkla yaptığı zaman yönetimi hataları. Bu hataların farkına vararak ve nasıl çözeceğinize dair yaklaşımlar geliştirerek sizde hayatınızın yönetimini elinize alabilirsiniz.

1- Ertelemek

Erteleme hastalığı elinizdeki işleri bitirmenize mani olur. Özellikle bu davranışı bir rutin haline getiren kişiler yaptıkları işlerde herhangi bir ilerleme kaydedemezler. Zamanı verimli geçirmenin en büyük düşmanlarından bir tanesi “ertelemedir.”

Nasıl Başa Çıkılır:

Önünüzdeki büyük işleri küçük parçalara bölün ve sadece o küçük parçayı halletmeye odaklanın. Aslında bu temelde beyninizi kandırmayı içeren bir zaman yönetim tekniğidir. Bir iş ne kadar kapsamlıysa insan doğası gereği ondan kaçmaya ve ertelemeye o kadar meyillidir.

2- Yanlış Önceliklendirme

Önünüzde önemli işler dururken siz gereksiz işlere vakit ayırırsanız (örneğin masanızı toplamak, kahve yapmak vb.) zamanınızı doğru şekilde yönetemezsiniz. Bunu önlemek için işlerinizi doğru şekilde önceliklendirmeniz gerekir.

Nasıl Başa Çıkılır:

Bu durumla başa çıkmanın en yaygın tekniklerinden bir tanesi Eisenhower Matrisi’ni kullanmaktır. Bu teknikte temelde işleri 4 farklı gruba göre sınıflandırır ve en öncelikli olanlardan başlarsınız. Eğer bu konuda daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız Zaman Yönetimi Teknikleri başlıklı yazımıza bir göz atın.

3- Dikkat Dağınıklığı

Bir işe başladığınız zaman sürekli ara vermek, telefonunuza bakmak gibi davranışlar sizin konsantrasyonunuzu dağıtır. Özellikle ekran bağımlılığı ve telefon bağımlılığının çok yaygın olduğu günümüzde bu sorunla başa çıkmaz son derece elzemdir.

Nasıl Başa Çıkılır:

Bir işe başlarken dikkatinizi dağıtabilecek her şeyi kaldırın. Örneğin telefonunuzun bildirimlerini kapatın ve belirli bir süreliğine ekran kilidi koyun. İşi yaparken tamamen odaklanacağınız konusunda kendinizi telkin edin ve işinizi hiç bölmeyin.

4- Yanlış Planlama

Görevlerinize, işlerinize teslim tarihi koyarken hata yapabilirsiniz. Bu durumda tüm zaman yönetimi planınız sekteye uğrar ve tüm işlerinizin teslim tarihi aksar. Bu durumun önüne geçmek için aşağıdaki yöntemi uygulayın.

Nasıl Başa Çıkılır:

Bir işe başlamadan ve teslim tarihi koymadan önce o iş hakkında tüm bilgileri edindiğinizden ve süreci planladığınızdan emin olun. Ayrıca garantiye almak istiyorsanız işin yapılması için biçtiğiniz süreye +2 (gün,saat vb.) ekleyin.

5- Stres

Fazla stres her zaman işleri aksatma eğilimindedir. Stres yoğunluğu fazla olduğunda beynimiz işleri aksatma eğilimindedir. Bu yüzden stresimizi kontrol etmek zaman yönetimi için önemlidir.

Nasıl Başa Çıkılır:

Gün boyunca mola vermek faydalıdır. Zaman ilerledikçe hissettiğiniz bunaltı ve duygusal yoğunluk arttıkça, iş performansınızda da o oranda düşüş gözlemlersiniz. Bu süre zarfında, meditasyon yaparak, temiz hava alarak, ev hayvanlarınız veya çocuklarınızla vakit geçirerek veya dikkatinizi dağıtacak herhangi bir aktiviteye yönelerek zihninizi serbest bırakın.

6- Çoklu Görevler

Yıllar süren araştırmalar, çoklu görevin zamanımızı verimli kullanma yöntemi olmadığını defalarca ortaya koymuştur. Dikkatimiz bölündüğünde, görevleri tamamlamamız daha uzun sürer, odağımızı kaybederiz ve  birden fazla işe yoğunlaştığımızda normalden daha fazla hata yapma eğiliminde oluruz.

Nasıl Başa Çıkılır:

Her seferinde bir projeye ve bu projenin yalnızca bir adımına odaklanın. Eğer dikkat dağıtıcı unsurları azaltarak bunu yapabilirseniz, çoklu görevlerden kaçınmış olursunuz.

7- Organizasyon Hataları

Projeler, çeşitli parçalar üzerinde sorumluluk taşıyan insanlardan oluşan karmaşık ağlar gerektirdiğinde, koordinasyon sorunları yaşanabilir. Eğer bir önceki adımdaki iş henüz bitmemişse gereksiz zaman kaybedebilirsiniz. 

Nasıl Başa Çıkılır:

Her bir işin gerekliliklerini doğru planlamalı ve planı oldukça basit tutmalısınız. Bu sayede süreci yönetebilir ve hangi aşamada olduğunuzu anlayabilirsiniz.

Zaman Yönetimi Açısından Hatalı Davranışlar Nelerdir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön